Meny Lukk

KJØPSVILKÅR

Betaling
Hos oss kan du velge å betale med Visa, Mastercard, Vipps, eller Svea Finans faktura og delbetaling. Vi gir ikke direkte kreditt til privatkunder.

Ville AS kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra Ville AS til deg.

Dersom du bruker kredittkort (2) eller debetkort (3) ved betaling, kan Ville AS reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen.

· 2) Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling.

· 3) Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Tilbyr Ville AS fakturering, skal fakturaen til deg utstedes ved bestilling av varen, og faktura skal være betalt og hele beløpet skal være på Ville AS sin bankkonto før varen overleveres til deg. Ved spesialbestilling av varer betales 20% av summen ved bestilling av varen, og resterende når vi har mottatt varen, men før den overleveres til deg.

Har Ville AS særskilt behov for å kreve forskuddsbetaling fra deg, for eksempel ved tilvirkningskjøp, kan Ville AS kreve dette.

Webpay Faktura
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Webpay Delbetaling
Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokreditavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Har du spørsmål kan du ringe Svea Finans på 73 93 06 70 for mer informasjon.

Undersøkelse av mottatt vare
Når du mottar varen, anbefales det at du i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må du melde fra til Ville AS ved reklamasjon.

Hjemlevering
Hvis det avtales hjemlevering av sykler eller ustyr, er dette på forhånd avtalt mellom partene. I hovedsak vil dette gjelde for østlandsområdet, men ikke begrenset til, under særskilte avtaler.

Levering
Med unntak om avtalt hjemlevering på østlandsområdet sender vi ordrebekreftelse med forventet levering på spesialbestillinger, mens på lagerførte varer og varer på fjernlager kan det forventes 1-8 virkedager avhengig av ordremengde og om varen krever montering slik som sykkel etc. Alle leveringer skjer via Posten/Bring eller Postnord. Gratis frakt på ordre over 1000,- øvrige ordre har fast sats på 99,- til hele landet.

Levering av varen fra Ville AS til deg skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal Ville AS levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden, hvis ikke annet er avtalt ved spesialbestilling etc. Skal Ville AS sørge for at varen blir sendt til deg, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos deg med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på deg når tingen er overtatt av deg i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og du unnlater å overta en vare som er stilt til din rådighet etter avtalen, har du likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Lagerstatus
«Levering 2-8 dager» er enten varer vi har på lager hos oss i Drammen, typiske småvarer osv, men som oftets er det varer som er på fjernlager hos leverandør i Norge, eller på vei inn til oss. Vi bestiller sykler og deler flere ganger om dagen og håndterer dette forløpende for raskets mulig behandling. Med «levering 2-8 dager» kan det også være mulig med hjemlevering allerede dagen etter, og til og med samme dag, om dette er avtalt. Pga av eventuelle forsinkelser i postgang kan vi ikke garantere overnevnte tider, men vi vil alltid informere våre kunder med forventet leveringstid ved eventuelle forsinkelser. Vi tar også forbehold om eventuelle feil på lagerstatus på eget og hos leverandørenes lager, og vil da i så fall informere om dette.

Angrerett
Du har 14 dagers angrerett fra datoen du mottar varen fra oss. Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste standardleveringen vi tilbyr), uten unødig opphold fra den dagen vi mottar returen din.

Du må returnere varene eller levere de tilbake til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du har underrettet oss om at du vil gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt.

Du må selv stå for kostnadene ved å returnere varene tilbake til oss.

Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varenes verdi som skyldes en annen håndtering av varene enn den som er nødvendig for å fastslå deres art, egenskaper og funksjon.

Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Ville AS melding om at du vil påberope deg mangelen.

Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert.

Dersom varen er betalt med kredittkort, kan du også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til Ville AS eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

Konfliktløsning
Klager rettes til Ville AS innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Vi tar forbehold om eventuelle feil på priser, feil på lager eller feil info, selv om vi hele tiden tilstreber å ha korrekte og oppdatert informasjon internt og fra våre leverandører. Ved eventuelle feil vil kunde raskest mulig bli informert om dette, og vi vil gjøre vårt beste for at alle parter skal bli fornøyde. Vi forbeholder oss alltid retten til å kansellere enhver ordre.